Tuesday, December 21, 2010

GURU PASTI TERIMA ELAUN

Pada 7 Disember 2010 bersamaan 1 Muharram 1432H Guru-guru PASTI sekali lagi datang berkumpul di PUTIK, Pengkalan Chepa seawal jam 10.30 pagi kerana MAJLIS PENYAMPAIAN SUMBANGAN ELAUN GURU PASTI.

Di dalam majlis tersebut, selain Pengarah PASTI Negeri yang berucap, turut berucap mantan Pengarah, YB Zaki Ibrahim. Beliau menekankan perlunya guru-guru Pasti beristiqamah dengan perjuangan Islam serta melibatkan diri bersama jamaah.

Guru-guru Pasti mesti "tepuk dada tanya Iman" dan bukan tanya selera bila cuba dipengaruhi oleh pehak-pehak yang luar yang memberikan berbagai tawaran tetapi dengan syarat-syarat yang tertentu yang boleh memesongkan guru-guru dari perjuangan yang asal. Guru-guru Pasti juga diingatkan betapa keprihatinan kerajaan Negeri yang memberikan berbagai bantuan dan elaun yang tidak dinikmati oleh guru-guru di negeri lain sekalipun yang diperintah oleh kerajaan PR apatah lagi bagi berada di bawah pemerintahan BN.

Maka, marilah kita sama-sama sentiasa bersyukur dan bersabar serta terus meningkatkan usaha memperjuangkan Islam khususnya di medan pendidikan di Malaysia ini.

No comments:

Post a Comment