Friday, December 24, 2010

PASTI JAAFARIAH PERLUKAN SUMBANGAN SEGERA

2010 sudah hampir melabuhkan tirainya. 2011 semakin menampakkan wajahnya, bermakna musim persekolahan semakin amat hampir. Dalam kederasan masa berlalu, Pasti Jaafariah yang masih dalam proses naik taraf masih belum siap dan mungkin tidak sempat disiapkan sepenuhnya menjelang tahun baru. Harus, (maaf slang Indon sikit) bagaimana nasib anak-anak Pasti yang akan mendaftar atau meneruskan pengajian di Pasti tersebut. Apakah mereka dapat belajar dengan selesa dalam keadaan bangunan yang separuh siap tersebut? Bagaimana pula soal keselamatan mereka semasa belajar nanti? Mahu tak mahu Pasti ini mesti meneruskan aktiviti pengajiannya menjelang tahun  baru nanti.
Buat masa sekarang proses membina bangunan tambahan Pasti tersebut yang dibina bersekali / bersambung dengan bangunan surau berjalan agak perlahan kerana masalah kewangan. Sekalipun sudah benyak mendapat sumbangan berupa kewangan atau bahan binaan dari individu yang pemurah, namun masih banyak yang diperlukan. Antara bahagian yang masih perlu dibina adalah seperti lantai tengah tingkat atas, ruang tangga masuk, sekatan (partition) antara kelas, perabot seperti rak buku, meja guru, meja dan kerusi pelajar dan lain-lain lagi.
Oleh itu, kami amat memerlukan sumbangan dari sesiapa sahaja yang berhajatkan sedaqah jariah di sisi Allah. Sumbangan bolehlah dihantar melalui akaun bank pasti KB seperti paparan di sebelah.

Sedang bermesyuarat ; Pengerusi Pasti KB, SU, Cg Mah,  Guru Pasti  dan Ahli Jawatankuasanya.

Fikir masalah umat

Dari luar dan tangga masuk

Pandangan dari jalan raya

Sekolah dah nak buka

No comments:

Post a Comment